Noord Nederlands Senioren Competitie heren

Heren 1 Senioren van de Compagnie heeft ook dit jaar weer gestreden voor een finaleplaats in deze aantrekkelijke en gezellige competitie.

We begonnen op 7 juli op de baan van Golfclub Gaasterland. De “drive” zat er van meet af aan goed in en stonden na afloop op kop in de poule.

Deze koppositie hebben we na de wedstrijden op de banen van Martensplek, Semslanden, Duurswold, Holthuizen en ST.Nyk niet meer afgestaan en werden dus poulewinnaar.

Op 23 augustus speelden alle 3 poules, totaal 21 teams ( x 6 = 126 spelers!) , samen op de Hooge Graven te Ommen.                                                                                                                                        De De 3 poulewinnaars streden in een onderling duel om het kampioenschap van Noord Nederland.

Deze poulewinnaars , 6  3-bal flights, streden met de spelvorm “Amerikaantje” om de hoogste eer.  De overige deelnemers  speelden een stableford wedstrijd.

Ondanks het prachtige golfweer en een uitstekende baan, hebben we het niet gehaald.

We moesten het team van de Drentsche voor ons dulden maar wonnen wel  van Exloo.

Als je 2e wordt, ben je de eerste verliezer en daar waren we niet voor gekomen…. Zo dicht bij de eindoverwinning komen smaakt echter naar meer!  We kijken nu al uit naar de editie 2018 van deze mooie competitie en zullen (wederom) voor  het kampioenschap gaan.

De captains van de teams Menno Dijk  & Nico Zweerts de jong