Gezamenlijke dames/herendag 5 september 2017

Het lot van een winnaar

Wie op 5 september 2017 langs het clubhuis van onze golfclub reed of liep moet gedacht hebben dat de club zeer florerend was. De toegang tot het clubhuis werd zowel aan voor- als achterkant geblokkeerd door klaarstaande trolleys met golftassen en volgeladen buggy’s.

De werkelijkheid gebied te melden dat die dag de jaarlijkse dames/herenwedstrijd plaatsvond.
Zo’n 76 deelnemers aan de wedstrijd werden in het clubhuis ontvangen met koffie en een plak krentenbrood. Een oplettende toeschouwer had al gezien dat een zeer prominente vlag van de RABObank wapperde aan een van de vlaggenmasten. De bank bleek dan ook de sponsor te zijn van deze dag waarbij alle kosten, op de individuele drankjes na, door hun gedragen werden.

Rond half 12 werden de deelnemers ingelicht over de gang van zaken waarbij de wedstrijd in het teken stond van het team en niet van het individu. Beide geslachten hebben water bij de wijn gedaan door de blauwe teebox als startpunt te kiezen. Voor de mannen dus een iets kortere baan met minder extra slagen en voor de vrouwen een iets langere baan met wat meer extra slagen.

Om 12 uur werd de wedstrijd gestart met de vrachtwagentoeter op het dak van ons clubhuis. Met af en toe een flauw zonnetje en een heerlijke temperatuur werden de 18 holes uitgespeeld en kwamen de eerste deelnemers rond half 5 het clubhuis binnen gestroomd. Nadat alle teams hun kaarten hadden ingeleverd was het de schone taak aan de wedstrijdleiding om te bepalen wie als team de meeste stablefordpunten had verzameld. Hierbij was de ronde-uitslag van de beste 3 spelers van het team bepalend.

Intussen werd de dorst gelest met een koud biertje, een fris wijntje of een alcoholvrij drankje. Tegen de klok van 6 uur werd op het grote terras de uitslag bekend gemaakt van deze wedstrijddag. En hier komt dan het lot van een winnaar aangezien daar aan gevraagd wordt om een klein stukje te schijven voor de website c.q. ons clubblad de Neary.

Zonder alle andere deelnemers te kort te doen bleek het team van Jacob van der Scheer, Hilde Schulting, Bert Verver en ondergetekende de meeste stablefordpunten (106) binnen gehengeld te hebben. Zij ontvingen ieder een dagkaart voucher voor de baan van de Noord-Nederlandse Golf & Country Club. Tweede was het team met Ankie Kors, Henk Gerdes, Theun Wever en Jan Niemeijer met 102 punten. Zij kregen ieder een fles wijn, aangeboden door de dames en herencommissie.  En op de derde plaats met 101 punten  volgde het team Jeanette Jager, Jan Hoving, Aize Tolsma en Jaap Wijpkema. Elk van hen ontving een doosje met 3 ballen, aangeboden door BMW.

Na de prijsuitreiking konden de nog aanwezige deelnemers genieten van 2 heerlijke maaltijdsoepen en stokbrood.

Dank aan de wedstrijdleiding, namens de heren Jacob van der Scheer en namens de dames Ali Woltman, de sponsor van de wedstrijd, RABO Stad en Midden Groningen, voor een hele mooie en fijne dames/herendag 2017.

Namens het winnende team,

Paul G. Zoet