Verslag eerste ronde bedrijvencompetitie

Op vrijdag 21 april was de eerste speeldag van de bedrijvencompetitie. Bijna dertig teams trotseerden stormachtig weer met windsnelheden oplopend tot 60 km/h. Gelukkig bleef het de gehele speelronde droog.

Onder de strijdlustigen ook een aantal nieuwe bedrijfsleden en teams! Scholma Print & Media uit Bedum heeft vorig jaar deelgenomen aan de competitie en is vanaf het seizoen 2017 bedrijfslid geworden. Spie Noord Nederland heeft ook voor het bedrijfslidmaatschap van De Compagnie gekozen en zal het komende seizoen deelnemen aan de bedrijvencompetitie.

Geen bedrijfslid maar wel vastberaden om alle competitiedagen te golfen zijn Actemium/Axians en Zeilstra Schilderwerken. Allen van harte welkom!

Kijk voor alle informatie over de bedrijvencompetitie op : golfclubveendam.nl/bedrijven

Golfclinic

Wouter Oosting demonstreert de golfswing tijdens de clinic

Traditiegetrouw mogen deelnemende bedrijven voor de eerste competitieronde gasten meebrengen die tijdens de wedstrijd een golfclinic volgen, met aansluitend een wedstrijd op de uitdagende Par 3 baan van De Compagnie. Een enthousiaste groep aspirant-golfers werd door onze golfpro Wouter Oosting voorbereid op deze wedstrijd. Patrick Boer en Erwin Tjarks wisten hier de prijzen in de wacht te slepen.

Sponsoren

De prijswinnaars mochten ook deze keer weer prachtige prijzen in ontvangst nemen.

Kuurman Noord B.V. stelde een heerlijke fles champagne beschikbaar voor de winnaar van de dag.
Jumbo Supermarkten had een mooi pakket samengesteld voor de nummers twee en de Rabobank verzorgde de derde prijs.
Voor de longhitters op hole 11 had Hesp Online Communicatie een handdoek en een pitchfork beschikbaar gesteld en bloembinderij De Laatbloeier verraste de winnaar van de neary met… een bos bloemen. De Birdieprijsjes waren beschikbaar gesteld door Harms Autoschades.

De bedrijvencommissie is iedere keer weer blij met het enthousiasme van de sponsoren van de dag!

De wedstrijd

Een veel gehoorde opmerking na het spelen was dat men de greens sterk van elkaar vond verschillen. Mede door de lage temperaturen van de laatste week, de ene green meer zonnestralen vangt dan de ander en er nog niet dagelijks gemaaid wordt valt dit redelijk te verklaren. Nu blijft golf natuurlijk een sport waarbij je op wisselende omstandigheden moet anticiperen. Slecht een klein groepje golfers slaagden er in om in de buffer te spelen.

Team SVDB Nano Coatings/Primera ’t Luifeltje vertegenwoordigd door Dick Dijk en Joke Sanders hebben de beste inschattingen gemaakt en brachten gezamenlijk de beste score binnen van 68 stableford punten, gevolgd door Albert Harms en Marcel Mulder van Harms Autoschades met 63 punten. Ook D&W Installatietechniek haalde met Marco Dijk en David Suk 63 punten binnen. Op basis van handicap behaalden ze daarmee de derde plaats.

De Neary op hole 7 werd geslagen door Marjan Hooijer. Marjan werd door het altijd enthousiaste RaboTeam geïnspireerd tot ongekende prestaties en wist op de Neary-hole haar bal op slechts 40 cm van de hole te plaatsen!

De Longest-drive werd bij de dames gewonnen door Alice Oldenburger. Bij de heren sloeg Robert Ritsema het verst.

Uiteraard is er ook een aantal birdies geslagen en wel door: Corné Ritsema (3x), Marcel Mulder (2x), Bert Ritsema (1x), Paul Kern (1x), Marjan Hooijer (1x), Marc Hesp (1x) en Arie Beekman (1x).

De dag werd afgesloten in het clubhuis met een voortreffelijk aspergebuffet, verzorgd door het restaurant van De Compagnie.

Uitslag van de dag

[gdoc key=”https://docs.google.com/spreadsheets/d/1WBqbMIcg6ae5-TBi9In8sH0xmdL8MwCQWNKxr8dpO5Q/edit#gid=1702499317″ http_opts='{}’ query=”select A, D, J, K, L, M” datatables_page_length=”45″ datatables_order=’%5B%5B 1, “desc” %5D%5D’ datatables_paging=”false”]